Magistrala de metrou M5 (Eroilor- Drumul Taberei) a fost deschisă marţi, la opt ani de la începerea lucrărilor. Noua magistrală a fost dată în folosință în cadrul unui eveniment la care au participat președintele Klaus Iohannis, alături de premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Consultanții imobiliari ai SVN România ne explică dacă metroul spre Drumul Taberei va determina scumpirea locuințelor din zone.
Noua magistrală de metrou din Drumul Taberei nu va avea un impact imediat asupra prețurilor de tranzacționare din zonă. Obiceiurile de consum și preferințele cumpărătorilor se formează și se modifică în timp, Drumul Taberei fiind o destinație în principal pentru cei care cunosc deja zona, locuind deja acolo”, spune Alexandru Pricop, managing partner în cadrul companiei de consultanță imobiliară SVN România, potrivit economica.net.
El consideră că prețurile din Drumul Taberei nu vor crește imediat, căci „obiceiurile de consum și preferințele cumpărătorilor se formează și se modifică în timp”.
„Noua magistrală de metrou din Drumul Taberei nu va avea un impact imediat asupra prețurilor de tranzacționare din zonă. Obiceiurile de consum și preferințele cumpărătorilor se formează și se modifică în timp, Drumul Taberei fiind o destinație în principal pentru cei care cunosc deja zona, locuind deja acolo”, spune Alexandru Pricop, managing partner în cadrul companiei de consultanță imobiliară SVN România.
„Spre exemplu, persoanele tinere preferă, adițional cartierelor și zonelor în care au copilărit sau locuit inițial în București, zonele cu acces extrem de facil către centrul orașului și către marile proiecte de birouri. Existența unei magistrale de metrou este, din acest punct de vedere, foarte benefică, însă schimbările nu se vor produce imediat.
Consider că putem asista la un interes puțin mai crescut și la o majorare a numărului de tranzacții sau o reducere a timpului în care o proprietate stă la vânzare, însă consider că este prematur să vorbim despre creșteri de prețuri. În ansamblu, noua magistrală de metrou poate avea un efect benefic în toată zona de sud – vest a Capitalei, putând să reducă timpii de navetă și a celor care stau în zona Prelungirea Ghencea și zonele adiacente, inclusiv cele limitrofe Bucureștiului, construirea de parcări de tip park & ride putând fi o decizie oportună din acest punct de vedere”, explică Alexandru Pricop.
Preţurile, dar şi chiriile solicitate în Drumul Taberei sunt aproape la acelaşi nivel cu cele din Militari, cartier mai apropiat de centru, deci e destul de greu ca acestea să crească cu mai mult de 2% până la 5%.